فناوری اطلاعات و مخابرات

یک بانک تمام دیجیتال

نویسنده:
دانش دیجیتال و تسلط کامل همه‌ی مدیران و کارمندان بانک بر تحولات تکنولوژیکی برای به ثمر نشستن فرآیند دیجیتالی شدن واقعی بانک‌ها امری حیاتی به شمار می‌آید...
مسئله/راه‌حل
 چگونه می‌توان یک کسب‌وکار محافظه‌کار مثل بانکداری را هم‌راستا با تحولات فناوری متحول ساخت تا فرآیند انجام کار بهتر، سریع‌تر و ایمن‌تر انجام شود؟


دانش دیجیتال و تسلط کامل همه‌ی مدیران و کارمندان بانک بر تحولات تکنولوژیکی برای به ثمر نشستن فرآیند دیجیتالی شدن واقعی بانک‌ها امری حیاتی به شمار می‌آید. به عبارت بهتر، همه‌ی ارکان بانک باید این واقعیت را بپذیرند که تحولات دیجیتال بخشی کلیدی از زندگی کاری روزانه آن‌هاست و چون تکنولوژی با سرعت خیره‌کننده‌ای در حال پیشرفت و پیشروی است، افراد نیز باید خود را با این پیشرفت‌ها مطابقت دهند که اگر چنین کنند دیجیتالی شدن به معنای واقعی روی خواهد داد.

رودی کولین، رئیس بخش تحول دیجیتال در بخش بانکداری شرکتی بانک «بی‌ان‌پی پاریباس»، از یک سال پیش به این سمت منصوب شده است و از همان ابتدا عمده‌ی فعالیت‌هایش را بر محور رهبری تحول دیجیتالی این بانک و تبدیل آن به یک بانک واقعاً دیجیتال قرار داد. او در مورد راه‌های ایجاد تحول اساسی در ساختارهای دیجیتال بانک‌ها و دیجیتالی کردن تمام‌عیار آن‌ها می‌گوید: «ایده‌ی طراحی سریع، آزمایش و تطبیق فوری محصولات و خدماتی که بانک‌ها به مشتریان عرضه می‌دارند، ایده‌ای جالب و ارزشمند است به شرطی که به‌درستی اجرا و نقاط ضعف آن به‌خوبی پوشش داده شود. لازمه‌ی موفقیت در این زمینه، وجود پیوندهای مستحکم بین بخش‌های مختلف بانک به‌ویژه بخش خدمات مشتریان، بازاریابی و تجارت الکترونیک است.» کولین معتقد است که برای افزایش حداکثری رضایت مشتریان بانک‌ها از خدمات بانکی مبتنی بر تکنولوژی باید از علت وجودی و چرایی نیاز مشتریان به آن خدمات و تکنولوژی‌ها آگاهی کامل یافت و از ابتدا دانست که چرا مشتریان ممکن است به خدمتی یا محصولی نیاز داشته باشند و چگونه می‌توان این نیاز را مرتفع ساخت...





ارسال پیام اشتراک



 
 
 Security code